Gå tilbake

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Se alle spørsmålene og svarene nedenfor

Vi har delt opp alle spørsmål og svar i kategorier, slik at du enkelt kan få en oversikt over hvor spørsmålet ditt ligger. Klikk pluss (+) for å lese svaret på det respektive spørsmålet.

    • Du kan slutte å ta Hairlust Hair Growth Formula når du ønsker, men vi kan ikke garantere at dine resultater med produktene vil fortsette over tid hvis du slutter.

    • Den primære forskjellen mellom Hairlust Hair Growth Formula Gummies og Hairlust Hair Growth Formula Tablets er at våre tyggevitaminer er egnet til folk som har vanskelig med å svelge piller. Det er ikke så stor forskjell på de to, utover måten de skal tas på. De fleste av ingrediensene er de samme, dog er Hairlust Hair Growth Formula Tablets en smule kraftigere og inneholder en mer konsentrert mengde av noen ingredienser samt en litt bredere liste av ingredienser, som silika og gode aminosyrer. Derfor kan tablettene virke litt bedre, men det er en preferansesak, da tyggevitaminene kan skape en moro opplevelse med ditt kosttilskudd hver dag.

      Begge produkter er veganske og fri for gluten og laktose.

    • Hairlust inneholder ingen ingredienser som man fraråder å ta under graviditet eller amming. Men som med mange andre matvarer og kosttilskudd kan det være en god idé å få en godkjennelse hos egen lege før bruk.

    • Det avhenger veldig av kosttilskuddet. Du kan gjerne ta f.eks. fiskeoljer og magnesium samtidig. Vi anbefaler dog ikke at man tar andre multivitamintilskudd samtidig som man tar Hairlust kosttilskudd, da en for stor dose av visse fettløselige vitaminer som vitamin A, D, E og K over en lengre periode kan gi milde bivirkninger. Hvis du er i tvil om ditt spesifikke kosttilskudd anbefaler vi å spørre egen lege. 

    • Det korte svar er nei.

      Faktisk har flere undersøkelser vist, at bl.a. magnesium, sink, kalsium, vitamin D og E,  har en reduserende effekt på hirsutisme (økt ansiktshårvekst), ved å stabilisere tetosteronproduksjonen. 

      Kroppshår bestemmes av gener og hormoner, og påvirkes ikke av vanlige vitaminer og mineraler fra kosttilskudd. Økt kroppshår skyldes vanligvis at hårsekkene reagerer aggressivt på testosteron. Dette er også grunnen til at menn har mer ansiktshår, i form av skjegg, ettersom de produserer mer testosteron enn kvinner gjør.

      Vitaminene og mineralene som brukes i Hairlust, fungerer for å støtte anagenfasen i hårsyklusen, og ikke for å øke hormonene i kroppen.

    • De alle fleste produktene våre produseres i Danmark. Vårt tilbehør i EU og Asia.

      Alle våre produkter er produsert av veldig nøye utvalgte produsenter, så produktene oppfyller alle krav og standarder i Danmark og EU. Selvfølgelig er det alltid logistikk å ta hensyn til når man produserer og distribuerer produkter, men vi prøver så mye som mulig å optimalisere alle prosesser for å minimere påvirkningen vi har på verden. Men selvfølgelig vil vi ikke la det gå på akkord med kvaliteten på produktene våre.

    • Når du mottar en ordrebekreftelse, har bestillingen din kommet gjennom til oss. Ordrebekreftelsen inneholder bestillingsnummeret ditt og vil bli sendt til e-postadressen du oppga når du bestilte. Hvis du ikke mottar ordrebekreftelsen din innen kort tid, kan du sjekke spamfilteret eller søppelpost.

      Hvis du ikke kan se å ha mottatt din ordrebekreftelse, kan du kontakte vår kundeservice på info@hairlust.no og oppgi navn, e-postadresse og telefonnummeret du oppga på bestillingen. Det kan hende at du har oppgitt en feil e-postadresse når du bestiller, i så fall kan vi korrigere informasjonen i systemet og manuelt sikre at du får ordrebekreftelsen din, så vel som sporingsinformasjonen på pakken din.

    • Vi trekker pengene for bestillingen din når bestillingen blir sendt til pakking på lageret vårt og sendt til deg eller det utleveringssted som du har valgt levering til. Når dette skjer, vil bestillingen din få tildelt et pakkenummer, og du vil motta en e-post med ditt sporingsnummer, samt en lenke som du kan bruke til å spore pakken og følge den på sin vei.

      Du vil kunne spore pakken når den skannes i fraktselskapets terminaler og ved levering. Det kan ta opptil 24 timer før den første skanningen vises, og du vil kunne følge pakken gjennom sporingsnummeret.

    • Hvis du ikke klarte å hente pakken fra butikken eller posten innen 14 dagers frist, kan du kontakte oss så raskt som mulig på info@hairlust.no. Hvis returforsendelsen ennå ikke er sendt, er det en mulighet for at vi vil kunne få fraktselskapet til å forlenge hentefristen. Hvis dette ikke er mulig, vil vi finne en annen løsning for deg.

      Vær oppmerksom på at du vil bli belastet et returfraktgebyr hvis pakken returneres på denne måten, etter at du ikke har blitt hentet i pakkebutikken innen fristen. Avgiften er 49 kr. Denne avgiften belastes når produktene returneres til vårt lager og trekkes fra refusjonen du vil motta for de returnerte produktene.

      Hvis du er på ferie eller på annen måte forhindres i å hente pakken i løpet av perioden da pakken er i pakkeforretningen, kan du kontakte oss så snart som mulig, slik at vi kan få PostNord eller HeltHjem til å forlenge tidsfristen for deg. Dette kan også gjøres direkte på fraktselskapenes hjemmesider.

    • Hvis pakken din ikke inkluderer en forhåndsbestillingsvare med utvidet leveringstid og om du etter mer enn 48 timer etter at du mottok meldingen om at pakken ble sendt fremdeles ikke har fått noe ny informasjon, kan varen din ha stoppet et sted i systemet. Kontakt oss derfor på info@hairlust.no og oppgi ordrenummeret ditt. Da kan vi undersøke saken nærmere og eventuelt etterlyse pakken hos fraktselskapet.

      Du vil også enkelt kunne kontakte fraktselskapet du har valgt når du bestiller for å forhøre deg om pakken din. Da må du oppgi pakkenummeret du mottok da pakken ble sendt.

    • Hvis pakken din har stoppet opp og ikke har kommet til utleveringssted, hjemme- eller forretningsadressen din innen den normale leveringstiden, kan den ha stoppet opp eller gått tapt et eller annet sted i systemet. Ofte blir den levert til et utleveringssted, men mangler ganske enkelt den siste skanningen av utleveringsstedet som gir deg direkte varsel om at den er klar for henting. Men det hender også at pakken dessverre har forsvunnet et sted i systemet.

      Kontakt oss derfor så raskt som mulig på info@hairlust.no og oppgi ordrenummeret ditt. Da kan vi undersøke saken nærmere og muligens etterlyse pakken hos fraktselskapet. Hvis pakken har forsvunnet, vil vi alltid kunne legge til rette for at en ny pakke blir sendt til deg, slik at du trygt kan motta produktene du har bestilt og gledet deg til å motta.

      Du vil også enkelt kunne kontakte fraktselskapet du har valgt når du bestilte for å forhøre deg om pakken din. Her må du oppgi pakkenummeret du mottok da pakken ble sendt.

    • Hvis du har bestilt levering med HeltHjem eller PostNord til butikk, postkontor eller annet utleveringssted, må pakken din hentes innen 14 dager etter at den kom til utleveringsstedet. Når de 14 dagene har gått, og pakken fremdeles ikke har blitt hentet, blir en returkode automatisk satt på og pakken blir sendt tilbake til oss. Hvis pakken returneres på denne måten, vil du bli belastet et returfraktgebyr på 49 kr., så det er lurt å få hentet pakken så raskt som mulig.

    • Du har vanligvis 14 dagers angrerett på kjøpet ditt hos Hairlust. Hvis du har angret på kjøpet ditt, vennligst skriv til oss så snart som mulig på info@hairlust.no, slik at vi kan veilede deg i den videre prosessen, samt holde øye med pakken din ved eventuell returnering.

      Du mister angreretten din hvis du åpner og bruker produktet eller bryter forseglingen, da produktet ikke lenger av helse- eller hygieniske grunner kan returneres. Ved returnering må produktet returneres i samme tilstand som du mottok det.

      Hvis produktet skal returneres, må vi først kontaktes på info@hairlust.no før det returneres til vår adresse: Lettbutikk AS (Merk pakken: Retur lager Alnabru), Postboks 42, 0614 Oslo. Legg ved en seddel med navnet ditt, ordrenummer og årsak for returnering. Returnering må skje for egen regning.

    • Hvis du angrer på bestillingen din og ønsker å kansellere den, vennligst skriv til oss på info@hairlust.no så snart som mulig. Lageret vårt er vanligvis utrolig raskt å pakke og sende bestillinger hver dag i uken, og hvis pakken allerede er sendt, vil vi ikke kunne kansellere den.

      Kontakt oss derfor direkte så snart som mulig, noter bestillingsnummeret ditt (NO etterfulgt av 5 sifre) og meldingen "Kansellering av bestilling" i emnefeltet slik at vi raskt kan fange bestillingen din i systemet.

      Hvis du skriver utenfor våre åpningstider på hverdager mellom 10-16, rekker vi i de fleste tilfeller å kansellere din bestilling , men du vil motta ytterligere informasjon om henvendelsen når vi er tilbake i kundeserviceavdelingen.

      Men dessverre kan det være tilfeller der vi ikke kan rekker å håndtere din henvendelsen før pakken allerede er sendt ut, for eksempel om du kontakter du oss om avbestillingen din etter at pakken er pakket og sendt, eller hvis du skriver utenfor åpningstidene. I slike tilfeller vil vi kunne sette en returkode på pakken og returnere den til vårt lager. Vær imidlertid oppmerksom på at dette koster et returgebyr på 49 kr. Alternativt vil du kunne håndtere returen selv og deretter få hele beløpet refundert. Vær oppmerksom på at angrerettreglene er gjeldende og at produktene må returneres i samme stand som du mottok dem. Hvis produktene tas i bruk eller forseglingen er ødelagt, mister du angreretten din, fordi de i så fall ikke kan returneres av hygieniske og helsemessige årsaker.

      Når du kansellerer et kjøp og mottar refusjonen, vil beløpet i alle tilfeller bli returnert til det kredittkortet som ble brukt da ordren ble lagt inn.

    • Hvis du ønsker å bytte din bestilling til et annet produkt, ber vi deg kontakte vår kundeservice på info@hairlust.no.

    • Hvis du har mottatt et feil eller defekt produkt, ber vi deg kontakte vår kundeservice på info@hairlust.no. For å lette betjeningen kan du angi ordrenummer sammen med din mail-adresse. For å sikre en hurtig løsning, kan du sende oss et bilde av den originale forsendelsespakken og det ødelagte/defekte produktet. Hvis vi, etter å ha undersøkt produktet, bekrefter at det er ødelagt eller defekt, vil vi gi deg instruksjoner for å returnere det ødelagte/defekte produktet tilbake til oss ved bruk av en returlabel, som sendes til deg fra vår kundeservice.

    • Når du kjøper et gavekort fra Hairlust, vil du motta det direkte i innboksen bare minutter etter bestilling. Derfor, hvis gavekortet skal brukes som en gave, kan du skrive det ut eller videresende det som en e-post til mottakeren.

      Husk å oppgi riktig e-postadresse slik at gavekortet trygt kan sendes til riktig innboks.

      Gavekortet har en personlig kode som må legges inn i kassen på vår hjemmeside. Når koden er lagt inn riktig, trekkes beløpet automatisk. Hvis ikke hele gavekortet blir brukt ved første kjøp, lagrer du det og bruker koden igjen ved neste kjøp.

      Gavekortet er gyldig i 2 år fra utstedelsesdatoen.

    • Hos Hairlust har vi sjeldent salg og dessverre har vi ikke mange tilbud på de herlige produktene våre. Vi har valgt å prissette produktene våre så billig som mulig, slik at alle kan få kvalitetshårpleie til en rimelig pris. Noen ganger hender det imidlertid at vi gir en rabattkode eller holder eksklusive tilbud. Les mer om hvordan du unngår å gå glipp av gode Hairlust-tilbud og rabattkoder her.

Fant du ikke det du lette etter?

Kontakt oss

Se åpningstider og skriv til oss