Gå tilbake

Bak Hairlust

Les om historien vår

Hvem vi er

Hairlust er et dansk hårpleiemerke med skandinaviske prinsipper i alle aspekter av selskapet. Vi har en sterk dedikasjon til å forbedre og bevare naturlig skjønnhet uten å gå på akkord med kvalitet eller fysisk utseende.

Vi har alltid fokus på å velge de reneste og mest økologiske ingrediensene der det er mulig. Derfor er produktene våre vegansk og økologisk sertifisert, og vi velger kun gode ingredienser for deg.

Her for å bli

Med sterke røtter i skandinaviske prinsipper ønsker vi å skape leken og best-in-class hårpleie og være i front på bærekraft, innovasjon og åpenhet. Vi er dedikert til å bevare og forbedre naturlig skjønnhet, med en naturlig og helhetlig tilnærming til hårpleie.

Hairlust ble grunnlagt tidlig i 2017 og vi har beholdt vår naturlige og helhetlige tilnærming til hårpleie. Vi er stolte av produktene våre og alt de står for.

Vi har ingenting å skjule og er fullstendig transparente om våre råvarer og ingredienser. Våre produkter er klinisk testet ved uavhengige laboratorier for å sikre høyeste kvalitet. Vi bekrefter at produktene våre er veganske og økologiske mot strenge standarder og bruker resirkulert emballasje. Kunder skal alltid ha full innsikt i vår virksomhet og produksjonsprosess.

Ingen avgjørelse tas tilfeldig eller lettvint. Hver dag streber vi etter å tilby den beste hårpleie.

Hvorfor vi er finnes

Vi mener at hårpleie handler om mer enn hårtype, hårbehov eller hårprodukt. Det handler om følelsen av harmoni, glede og tilhørighet.

Derfor har vi vært fast bestemt på å holde fast ved det helhetlige synet på hårpleie siden dag én. Vi har satt vårt fokus på å produsere naturlige produkter for indre og ytre hårpleie - ettersom skjønnhet starter innenfra og skinner gjennom for verden å se.

Vårt hår. Vår historie

Våre to medgründere Sofie Tidemand og Rasmus Serup opplevde hvor mye tynt hår og hårtap kan påvirke ens selvfølelse i 20-årene. De innså hvor mye håret vårt faktisk påvirker humøret vårt. Det spiller ingen rolle om det er hårtap, fett hår, skadet hår eller hva hårproblemet er. Vi har alle opplevd det på en eller annen måte. Det var imidlertid vanskelig å finne hårpleie av høy kvalitet der ute.

Sofie og Rasmus satser på å skape leken og best-in-class hårpleie og være i front på bærekraft, innovasjon og åpenhet. De ønsket å revolusjonere hårpleie, og ikke bare ved å lage innovative produkter. De ønsket også å gi stor tilgjengelighet til pedagogisk og inspirerende innhold, og personlig kundeservice gjennom sine egne plattformer.

Alle har sitt hår. Sin historie.

Lær mer om kjerneverdiene til Hairlust her

Startet av skeptikere - utviklet for skeptikere

Etter flere års arbeidserfaring innen kosttilskuddsbransjen, identifiserte Sofie og Rasmus nye utviklingsmuligheter for indre hårpleie på grunn av økt fokus på indre skjønnhet. Reisen startet med å nøye se på potensialet til et kosttilskudd spesielt skreddersydd for hår. Potensialet viste seg å være stort, mange mennesker søkte en naturlig og sunn løsning på hårproblemer.

Hairlust ble en realitet da den ble lansert tidlig i 2017. Fra det tidspunktet gikk det utrolig fort for Sofie og Rasmus. I dag jobber et helt team hardt hver dag for å hjelpe kvinner og menn med å nå sine sunne hårmål.

Ved å øke bevisstheten om problemer som hårtap, flass, fargeuhell, skaper vi en dialog blant forbrukere om alle slags hårproblemer. Selv om noen problemer kan se ut til å være sensitive eller private, tror vi på å åpne for samtaler og hjelpe hverandre der det er mulig.

Vi tar grep og gjør en forskjell ved å skape innovative og bærekraftige produkter som faktisk fungerer.

5 år med Hairlust

Vi tar deg gjennom årene

2017

Januar 2017

Oppstart av Hairlust

Sofie og Rasmus startet Hairlust med ett produkt i porteføljen; et kosttilskudd for håret for kvinner.

Marts 2017

Den første produksjonen

Det var med sommerfugler i magen da vi fullførte den første produksjonen av 2000 bokser med kosttilskudd for håret. Det var ikke uten problemer med et regulert marked for kosttilskudd!

Vi er ikke så stolte av det, men etter at alle merkene ble satt på ved den første produksjonen, oppdaget vi en feil i designet, så vi måtte ta dem alle av igjen og ta på nytt. Ja, det å være gründer er ikke noe rosenrødt eventyr.

April 2017

Så kom de første ordrene

Hairlust besto fortsatt bare av Sofie og Rasmus, som tok seg av alle funksjonene i selskapet. De jobbet døgnet rundt for å kunne nå det hele, og det hele startet i stuen der ordrene ble pakket.

2018

Januar 2018

Vi lanserte vårt andre produkt

Da måtte produktene bæres opp til leiligheten i 3. etasje i København. Produktene tok gradvis mer og mer plass, men det ble gjort besparelser der det var mulig, i ekte entreprenørånd.

Det tok mer enn et år før vi lanserte vårt andre produkt. Vi la til vår Hair Growth & Protection Mask i sortimentet, og Hairlust bestod nå av både indre og ytre hårpleie.

Juni 2018

Vi lanserer for menn

Med sterkt fokus på produktutvikling var 2018 året der sortimentet virkelig begynte å utvikle seg.

Vi hadde nå lansert 10 produkter.

Juni 2018

Hairlust-familien vokste

Inntil nå har Sofie og Rasmus vært alene om arbeidet, men nå var det tid for endring. I juni 2018 ble de første medarbeiderne ansatt, og før utgangen av året besto Hairlust av over 10 personer. Det ble vendepunktet i vår historie. Med flere hender begynte veksten å ta fart.

November 2018

Nytt kontor

Vi flytter inn i Kompagnistræde 16, København K. Vi hadde vært på et delt kontorhotell en kort stund, men trengte raskt vårt eget kontor. Lageret vårt ble flyttet til Nordjylland, og nå hadde vi rammene for skalering.

2019

Februar 2019

Fotostudioet vårt ble innviet

Med en stor tilstedeværelse på sosiale medier og en forretningsplan som lener seg mot sin egen plattform og nettbutikk, er det viktig å produsere innhold kontinuerlig.

Juni 2019

Vårr første offisielle event

Vi inviterer pressen til å fortelle historien om Hairlust og våre produkter.

Juni 2019

Vi holder presseevents

Vi drar til Stockholm, Oslo, Helsinki og København for å holde events med pressen og spre budskapet om Hairlust.

September 2019

Vi er nå lansert i 10 land

Vi feirer at vi nå er lansert i 10 land og teller 10 nasjonaliteter i selskapet. Det ble feiret med et teambuilding-arrangement.

Desember 2019

1000 forhandlere i inn- og utland

I tillegg til vår egen plattform og nettbutikk i 10 forskjellige land, anbefales og selges Hairlust nå hos over 1000 forhandlere i Danmark og utland. Våre produkter selges på profesjonelle frisørsalonger, apotek, materialister, skjønnhetsklinikker og helsebutikker.

2020

Januar 2020

Vi feirer seirene våre

Vi vinner hele 3 beauty awards i 2020 ved anerkjente prisutdelinger i inn- og utland.

Prisbelønt hårpleie

Våre produkter er anerkjent av de største kritikerne som kan tenkes. Disse tre produktene ble de store vinnerne i 2020.

Mars 2020

Så kom Covid-19

For en turbulent tid å være bedriftseier. Vi jobbet plutselig hjemmefra med mange nettmøter og kontoret var tomt. Produksjonskapasiteten vår forsvant nesten på dagen, og 2020 var preget av utsolgte produkter.

September 2020

100.000 kunder

Vi har nå rundet 100.000 kunder, og vi er veldig fornøyde med støtten vi har fått på reisen.

2021

Mars 2021

Klimanøytral

Vi er veldig klar over vår innvirkning på klimaet og prøver hele tiden å bli bedre. Vi har tatt flere initiativer for å redusere klimafotavtrykket vårt så mye som mulig. Selv om vi hele tiden fokuserer på å minimere CO₂-utslipp i selskapet vårt, har vi valgt å gjøre en ekstra innsats. Vi kompenserer for at CO₂-utslippene våre blir klimanøytrale. Vi gjør dette ved å gi vår støtte og donere til ideelle organisasjoner (NGOs) som lanserer omfattende klimainitiativer over hele verden. Vi støtter blant annet for at flere skal få drivstoffeffektive ovner i Honduras, regnskogprosjekter og treheving, samt et stort prosjekt som fremmer fornybar energi i Thailand. Her kan du lese mer om hvordan vi jobber med klimaprosjektene våre.

Mai 2021

Vi lanserer plattformen på nytt

Vi får ny online visuell identitet og setup for å gjenspeile vår utvikling og hvor vi er i dag.

Juni 2021

Vi vinner to Danish Beauty Awards

Hairlust blir årets vinnere på Danish Beauty Awards 2021! Som eneste merke vinner vi to priser! Anti-Frizz & Hydration Pre-Shampoo Hair Balm vinner årets hårpleieprodukt og Scalp Massage Brush vinner årets beauty accessory.

September 2021

Vi flytter!

I begynnelsen av september flyttet vi fra vårt koselige kontor på Kompagnistræde til et vakkert nytt kontor med mer plass til vårt voksende team, produkter og ideer. Nå ser vi ut på Christianshavn-kanalene - en unik utsikt!
Etter vår første måned her kan vi si: Vi elsker vårt nye kontor med plass til planter, produkter og mye inspirasjon!

Begynnelsen på et nytt, spennende kapittel...

November 2021

Det regner med priser

2021 går mot slutten og for et år det har vært! Vi har fått mange nye priser i samlingen. Vi vant 3 priser på Costume Beauty Awards, vi vant Best Vegan Hair Care Brand for Global Vegan Awards, vi ble nominert til EY Entrepreneur Of The Year i Danmark, og vi vant den prestisjetunge danske næringsprisen Børsen Gazelle for bemerkelsesverdig vekst. Vi er veldig stolte over hvor langt vi har nådd og vi kunne ikke ha gjort det uten våre lojale kunder.

2022

Februar 2022

Nytt år – nye markeder

Etter litt ferie kom vi tilbake med nyladede batterier og klare til å gå inn i det nye året – og nye markeder. I slutten av februar hadde vi fire nylanserte nettsteder - Polen, Frankrike, Kina og Taiwan.

Suksessen stoppet ikke der! Vi vant også to priser på Diamenty Beauty 2022. En for vår Anti-Frizz & Hydration Pre-Shampoo Hair Balm og en for vårt Pure Bamboo Pillowcase.

Mars 2022

En annerledes kontordag

Vi har absolutte stjerner som jobber bak Hairlust hver dag, og vi ønsket å få dem foran kameraet også. Så i mars var en av dagene på kontoret litt annerledes, med et studiooppsett, og innspilling av 10 forskjellige videoer - hver på sitt lokale språk.

Kontordagen var fylt med ekstra spenning og latter (og nerver). Men alle gjorde det fantastisk!

Juni 2022

En dag ute for hele selskapet

Etter to måneder med å ønske nye kollegaene velkommen og jobbe hardt med kommende, store nyheter, nøt vi en dag ute for hele teamet for å bli bedre kjent med hverandre. Vi møttes på kontoret, før det var tid for å seile noen båter, spise lunsj om bord, spille morsomme spill i Kongens hage i København og bare nyte det fantastiske selskapet. Vi avsluttet dagen på en restaurant hvor vi spiste en flott firmamiddag og vin, og selvfølgelig... drinker!

September 2022

Nytt utseende. Samme prinsipper.

Starten på en ny æra.

Logoen vår har vært gjennom en velfortjent makeover. Med vårt nye utseende ønsker vi å kommunisere og vise hva Hairlust er i dag; tidløs, unisex og moderne. Samtidig som vi alltid er åpen, helhetlige og snille mot alle rundt oss.

Vi har forbedret våre eksisterende produkter, utviklet nye produktserier og forbedret emballasjen vår. Alle våre produkter er utviklet og fylt med plantebaserte og økologiske sertifiserte ingredienser. Bra for deg. Bra for alle.

Historien fortsetter ...